Hyundai prezinta noul i30 N

  • i30 N marcheaza o noua era pentru Hyundai, reprezentand primul model al diviziei de performanta din gama N.
  • N a fost conceput in Namyang si testat la Nürburgring, initiala „N” simbolizand traseul sinuos al unui circuit de curse.
  • Motorul turbo T-GDi de 2,0 litri in patru cilindri genereaza o putere de 275 CP si un cuplu de 353 Nm.

i30 N este primul model al diviziei de performanta Hyundai N, construit pe platforma noii generatii i30. Autovehiculul a fost conceput la Namyang, la Centrul Global de Cercetare si Dezvoltare al Hyundai Motor din Coreea, si testat la Nürburgring.

i30 N a fost dezvoltat avand ca sursa de inspiratie domeniul motorsport si experienta Hyundai Motorsport in Campionatul Mondial de Raliuri. „Hyundai i30 N a fost proiectat cu scopul de a oferi experiente placute clientilor nostri, intr-un pachet de inalta performanta”, a declarat Albert Biermann, Executive Vice President al Diviziei de Performanta.

i30 N dispune de un design atemporal, coerent, care include grila frontala tip cascada, inspirata de fluiditatea otelului topit, parte din noua identitate vizuala a modelelor Hyundai. Dinamica de condus Pentru dezvoltarea i30 N, inginerii Hyundai au avut in vedere comportamentul in viraje, capacitatile si sportivitatea autovehiculului. Obiectivul echipei a fost de a pune accent pe placerea condusului, pe impactul emotional asupra conducatorului auto si nu pe valorile numerice – simpla masurare a rotatiilor pe minut.

Atunci cand acceleratia este activata si treptele de viteze sunt schimbate, functia de sincronizare a turatiei contribuie la schimbarea lina a acestora, in timp ce functia de supraalimentare creste cuplul (cu 8%) si acceleratia (+6-7%).

 

Comportamentul in viraje

Initiala „N” simbolizeaza traseul sinuos al unui circuit de curse, unde i30 N atinge niveluri maxime de tractiune si precizie. Motorul turbo de 2,0 litri genereaza o putere de pana la 275 CP si un cuplu de 353 Nm. Modelul are tractiune fata si transmisie manuala in sase trepte. Aderenta este garantata de anvelopele Hyundai N de inalta performanta, de 18 inch sau de 19 inch. Servodirectia este asistata de un motor electric montat pe caseta de directie si ofera inalta precizie.

Datorita pozitiei mai joase, caroseria este rigida si, in combinatie cu suspensia controlata electronic (ECS), se reduce ruliul, crescand stabilitatea in viraje. Conducatorul auto are posibilitatea de a ajusta amortizoarele – de la setarea pentru deplasarile confortabile de zi cu zi, pana la cea de inalta performanta, pentru pista de curse. i30 N a fost conceput, din punct de vedere aerodinamic, sa reduca portanta, mentinand o aderenta ferma, atunci cand este necesara tractiune maxima. Diferentialul electronic cu alunecare limitata (E-LSD) imbunatateste aderenta si transmite optim puterea catre fiecare roata.

Pentru pasionati, controlul electronic al stabilitatii (ESC) poate fi integral decuplat. Capacitati sportive Elementele cheie in dezvoltarea modelului au fost durabilitatea si performanta pe circuitul de viteza. i30 N a fost supus unor teste de anduranta pe parcursul a 10.000 de kilometri desfasurati pe circuitul Nürburgring. De asemenea, autovehiculul a participat de doua ori la cursa de 24 de ore de la Nürburgring.

Franele au fost concepute pentru durabilitate, cu functie de racire suplimentara prin intermediul prizelor de aer pozitionate in bara de protectie fata. Suspensia controlata electronic (ECS) permite conducatorului auto sa optimizeze i30 N in functie de conditiile fiecarei piste de curse. i30 N este dotat cu ambreiaj solid si durabil, iar transmisia manuala in sase trepte beneficiaza de o cursa scurta, facilitand schimbarea rapida a treptelor de viteza.

Sportivitatea autovehiculului

i30 N este un autovehicul sportiv, un hatchback, potrivit atat pentru deplasarea pe drumurile publice, cat si pentru cursele pe circuit. Dispune de cinci moduri de condus: Eco, Normal, Sport, N si N Custom, care au rolul de a schimba comportamentul autovehiculului, ajustand parametrii motorului, amortizoarele, controlul electronic al stabilitatii (ESC), diferentialul electronic cu alunecare limitata (E-LSD), sunetul, directia si sincronizarea turatiilor.