Ioniq – noua generatie Hyundai de autovehicule hibride

  • Tehnologia avansata a sistemului de propulsie ofera un consum eficient de carburant
  • Noua platforma este disponibila in trei variante de propulsoare electrice: integral electric, hibrid plug-in benzina/electric sau hibrid benzina/electric

IONIQ exterior_ 1

 

07 ianuarie 2016 – Hyundai a dezvaluit noi detalii despre Ioniq – noua generatie de autovehicule hibride. Prezentarea a avut loc in cadrul Centrului de Cercetare si Dezvoltare Namyang din Coreea de Sud. ”Ioniq urmareste viziunea Hyundai de protejare a mediului inconjurator, dar si politica de dezvoltare a gamei de produse”, a declarat Rag Jung, Presedintele Project Management Division al Centrului de Cercetare si Dezvoltare Hyundai Motor. Avand la baza o platforma noua, disponibila in trei versiuni de propulsoare electrice hibrid cu emisii reduse, Ioniq incorporeaza in proportie de 53% otel de inalta rezistenta si aluminiu (capota, hayonul si componentele de suspensie). Pentru un plus de siguranta in cazul unui impact, in zonele respective a fost utilizat acelasi otel de inalta rezistenta.

 

IONIQ interior_ 3

 

Noul model a fost conceput pentru a veni in intampinarea clientilor cu un stil de viata dinamic. Pozitionand bateriile in partea inferioara, centrul de greutate este coborat, ceea ce conduce la un comportament sportiv in viraje. De asemenea, suspensia spate multi-link, prevazuta cu brat dublu inferior, asigura o tinuta de drum optima. Noua platforma este diponibila in trei variante de trenuri de rulare: integral electric, hibrid plug-in benzina/electric sau hibrid benzina/electric, acest aspect reprezentand o premiera mondiala. Cu aceasta ocazie au fost dezvaluite detalii cu privire la versiunea hibrid benzina/electric, prima care va fi lansata pe piata. Noul 1.6 litri Kappa GDi, dezvoltat exclusiv pentru modelele hibride ale Hyundai, ofera cel mai ridicat randament termic (40%) si o putere maxima de 105 CP, fiind completat de motorul electric de 43.5 CP. Pentru optimizarea racirii, circuitele chiulasei si blocului motor sunt separate. In plus, sistemul de injectie directa, care lucreaza la o presiune de 200 bari, completat de injectoarele cu sase duze, contribuie la imbunatatirea economiei de combustibil și la reducerea emisiilor de CO₂.

IONIQ exterior_ 2

 

Bateria litiu-ion polimer dispune de cicluri performante de incarcare/descarcare, permitand o regenerare rapida. Controlul distributiei puterii se realizeaza printr-o transmisie cu dublu ambreiaj (DCT), care ofera o experienta unica de condus la bordul modelului Ioniq. Aceasta transmisie (cu un randament de 95,7%) ofera in acelasi timp un raspuns prompt al acceleratiei, schimbari line ale treptelor de viteze, dar si consum si emisii de noxe reduse.