Modele ultra perfomante in noua gama i30

  • Design imbunatatit pentru i30, care pune in valoare noua grila hegaxonala Hyundai
  • O noua gama de motorizari si transmisii pentru eficienta si manevrabilitate
  • Noul model i30 Turbo – motor de 1,6 litri T-GDI, 186 CP, versiune de top

New i30 & New i30 Turbo_d91
La trei ani de la lansarea in Europa a celei de-a doua generatie a modelului i30 in versiunile cu cinci usi si wagon, Hyundai lanseaza noua gama i30.

Comercializat din martie 2015, noul i30 este disponibil in trei versiuni de caroserie (cu trei usi, cinci usi si wagon), beneficiaza de o noua transmisie cu dublu ambreiaj in sapte trepte si o noua versiune ultra-performanta cu motor de 186 CP – i30 Turbo – benzina. Modelele noii game din segmentul C ofera un consum care poate ajunge pana la 3,6 l/km, iar emisiile pana la 94 g/km.

Noul i30 a fost conceput si dezvoltat in Centrul Tehnic European Hyundai Motor de la Rüsselsheim, Germania, si va fi fabricat in uzina marcii de la Nošovice, Republica Ceha.
Designul a fost revizuit. Partea frontala este evidentiata de noua forma a grilei hexagonale. In plus, profilul a fost modificat – jante noi din aliaj de 16, 17 sau 18 inch, dar si capace de roti de 15 inch. Farurile bi-xenon disponibile in echiparea standard confera, de asemenea, modelului un aspect placut si vizibilitate sporita.

Sisteme de propulsie eficiente
Noul i30 este disponibil intr-o gama de sapte motorizari diesel / benzina – toate Euro 6 – intre 90 si 186 CP, cu emisii scazute de CO2, de maximum 94 g/km.

Clientii vor avea posibilitatea de a alege intre trei motoare diesel, 1,4 litri 90 CP si 1,6 litri in doua versiuni, de 110 si 136 CP. Pentru cei care prefera motoarele pe benzina, noul i30 dispune de trei propulsoare, care ofera intre 100 si 135 CP, precum si noul motor de 186 CP Turbo-GDI, care echipeaza noul i30 Turbo.

Motoarele de 1,6 litri diesel si GDI pe benzina sunt disponibile cu noua transmisie automata cu dublu ambreiaj DCT, in sapte trepte, care ofera soferului posibilitatea de a conduce in modul automat (ideala pentru oras) sau secvential.

In ceea ce priveste economia de carburant, noul i30 dispune de: sistem integrat Stop & Go, o structura aerodinamica a grilei frontale si sistem inteligent de management al alternatorului.
Noul i30 Turbo – performante remarcabile
Pentru clientii in cautarea unui vehicul sportiv, cu un design distinctiv, dar care nu face insa niciun compromis in privinta manevrabilitatii si confortului, Hyundai adauga o noua versiune de top gamei i30, disponibila din 2015. Conceput pentru placerea de a conduce, noul i30 Turbo Gamma GDI de 1,6 litri, 186 CP, pune accent pe sportivitate, dar si pe o buna adaptare pentru utilizarea zilnica. Aceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza 8,0 secunde, iar viteza maxima atinge 219 km/h.

Dezvoltat in cadrul centrului de testare Hyundai de la Nürburgring, din Germania, noul i30 Turbo a fost conceput pentru a oferi o experienta rutiera dinamica, adaptata drumurilor din Europa. Pentru a completa puterea suplimentara cu 28% si cuplul suplimentar cu 38% (modelul 1,6 GDI), i30 Turbo este echipat cu suspensii sport, noi jante din aliaj de 18 inch si o directie mai stransa (2,78 ture dintr-un capat in celalalt).

Noul i30 Turbo va fi disponibil, in cele trei versiuni de caroserie (in cinci usi, in trei usi si wagon), intr-o gama unica de culori, printre care Jet Black, o nuanta exclusiva rezervata modelului Turbo.
Designul exterior al noului i30 Turbo a fost personalizat pentru a-i evidentia caracterul sportiv, printre elementele distinctive numarandu-se noua grila a radiatorului, detaliile in nuante de rosu ale barei de protectie fata – spate, noul design al LED-urilor frontale, dubla evacuare si jantele din aliaj de 18 inch.
Interiorul se remarca prin scaunele sport, designul cadranelor instrumentarului de bord si finisajele in nuante de rosu ale volanului, schimbatorului de viteze si interiorului portierelor.

Cinci ani garantie fara limita de kilometri
Asemenea tuturor modelelor noi din gama Hyundai, noul i30 beneficiaza de pachetul unic, disponibil doar in Europa, oferit de Hyundai, cinci ani garantie fara limita de kilometri. In plus, acest program ofera clientilor asistenta rutiera si verificari tehnice gratuite ale vehiculului pentru o perioada de cinci ani

Detalii tehnice

Motoare diesel

1,4 litri 90 CP
Tip U-II, 4 cilindri, DOHC 16-valve
Capacitate 1396 cmc
Alezaj x cursa 75,0 x 79,0 mm
Raport de compresie 16,0
Putere 90 CP (66 kW) la 4000 rpm
Cuplu 240 Nm la 1500~2500 rpm (MT)

 

1,6 litri 110 CP
Tip U, 4 cilindri, DOHC 16-valve
Capacitate 1582 cmc
Alezaj x cursa 77,2 x 84,5 mm
Raport de compresie 16,0
Putere 110 CP (81 kW) la 4000 rpm
Cuplu 280 Nm la 1500~3000 rpm (MT)

300 Nm la 1750~2500 rpm (7DCT)

 

1,6 litri 136 CP
Tip U, 4 cilindri, DOHC 16-valve
Capacitate 1582 cmc
Alezaj x cursa 77,2 x 84,5 mm
Raport de compresie 16,0
Putere 136 CP (100 kW) la 4000 rpm
Cuplu 280 Nm la 1500~3000 rpm (MT)

300 Nm la 1750~2500 (7DCT)

 

Motoare benzina

1,4 litri 100 CP
Tip Kappa 1,4 MPI, 4 cilindri, DOHC 16-valve cu dublu ambreiaj
Capacitate 1368 cmc
Alezaj x cursa 72,0 x 84,0 mm
Raport de compresie 10,5
Putere 100 CP (74 kW) la 6000 rpm
Cuplu 134 Nm la 3500 rpm

 

1,6 litri 120 CP
Tip Gamma 1,6 MPI, 4 cilindri, DOHC 16-valve
Capacitate 1591 cmc
Alezaj x cursa 77,0 x 85,4 mm
Raport de compresie 10,5
Putere 120 CP (88 kW) la 6300 rpm
Cuplu 156 Nm la 4850 rpm

 

1,6 litri 130 CP
Tip Gamma 1,6 MPI, 4 cilindri, DOHC 16-valve
Capacitate 1591 cmc
Alezaj x cursa 77,0 x 85,4 mm
Raport de compresie 10,5
Putere 130 CP (95 kW) la 6300 rpm
Cuplu 157 Nm la 4850 rpm

 

1,6 litri 135 CP
Tip Gamma 1,6 GDI, 4 cilindri, DOHC 16-valve
Capacitate 1591 cmc
Alezaj x cursa 77,0 x 85,4 mm
Raport de compresie 11,0
Putere 135 CP (99,0 kW) la 6300 rpm
Cuplu 164 Nm la 4850 rpm

 

1,6 litri 186 CP
Tip Gamma 1,6 GDI, 4 cilindri, DOHC 16-valve Turbo
Capacitate 1591 cmc
Alezaj x cursa 77,0 x 85,4 mm
Raport de compresie 9,5
Putere 186 CP (137 kW) la 5500 rpm
Cuplu 265 Nm la 1500 – 4500 rpm

 

Dimensiuni exterioare (mm)

Lungime 4300
Latime 1780 (fara retrovizoare)
Inaltime 1470
Ampatament 2650
Consola fata 880
Consola spate 770
Distanta roti fata 1549 – 1569          in functie de jante si anvelope
Distanta roti spate 1557 – 1571          in functie de jante si anvelope
Coeficient aerodinamic 140

 

Performanta si consum

Diesel (cutie manuala/automata)

Motor

1,4 (90)

(M)

1,6 (110)

(M / DA)

1,6 (136)

(M / DA)

Viteza maxima (km/h)

173

190 / 185

197 / 200

0-100 km/h (s)

13,5

11,1 / 11,8

10,2 / 10,6

Consum urban (l/100 km)

5,1

4,2–4,7 / 4,6

4,2–4,7 / 5,1

Consum extra urban (l/100 km)

3,7

3,4–3,6 / 3,9

3,4–3,6 / 4,0

Consum mixt (l/100 km)

4,2

3,6–4,0 / 4,2

3,6–4,0 / 4,4

CO2 combinat (g/km)

109

94-104 / 109

94-104 / 115

 

Benzina (cutie manuala/automata)

Motor

1,4 (100)

(M)

1,6 (120)

(M / A)

1,6 (135)

(M / DA)

1,6 (186)

(M)

Viteza maxima (km/h)

183

192 / 192

195 / 195

219

0-100 km/h (s)

12,7

10,9 / 11,9

9,9 / 10,7

8,0

Consum urban (l/100 km)

7,1-7,8

8,3-8,7 / 9,0

6,4-8,1 / 7,5

9,6

Consum extra urban (l/100 km)

4,7-4,9

5,1-5,4 / 5,5

4,3-5,1 / 4,8

6,0

Consum mixt (l/100 km)

5,6-5,8

6,3-6,6 / 6,8

5,0-6,2 / 5,8

7,3

CO2 combinat (g/km)

129-135

145-150 / 158

118-140 / 136

169